Roblox, poznata online gaming platforma, proživljava transformacijsku promjenu dok nastoji izgraditi dugoročna partnerstva s poznatim sportskim brandovima i tako se otarasiti asocijacije s pojmom ‘metaverzuma’. S iznimnim dosadašnjim suradnjama s Fifom, McLarenom i Nascarom, Roblox je odigrao ključnu ulogu u oblikovanju očekivanja brandova u vezi aktivacija u metaverzumu. Međutim, platforma se sada usredotočuje na izgradnju dugoročnih partnerstava umjesto pojedinačnih projekata.
Tian Pei, voditeljica sporta u Robloxu, zamislila je budućnost u kojoj će brandovi Roblox percipirati kao platformu na kojoj trebaju imati trajno prisustvo, poput Instagrama. Iako su vremenski osjetljive aktivacije i dalje važne, Pei ističe potrebu za uspostavljanjem kontinuiranog prisustva na Robloxu. Ovu stratešku promjenu ilustrira nastavak WimbleWorld iskustva koje se održava uoči ovogodišnjeg teniskog turnira nakon uspješnog debija prošle godine.
S tim ciljem, Roblox aktivno sudjeluje na konferencijama poput SEG3 kako bi educirao brandove o prednostima trajnog prisustva na platformi. U sklopu tog procesa, platforma teži umanjiti važnost pojma ‘metaverzum’ s njegovim očekivanjima te naglasiti Roblox kao samostalnu platformu. Pei potvrđuje: “Ne govorimo o metaverzumu, govorimo o UGC-u” (korisnički generirani sadržaj).
Osim toga, Roblox ističe raznolike opcije koje brandovi, posebno sportski brandovi, imaju na raspolaganju prilikom marketinškog pozicioniranja na platformi. Značajno je napomenuti da je publika na Robloxu odrasla zajedno s platformom, a 38% korisnika bilo je starije od 17 godina 2022. godine. Kako bi zadovoljili ovu promjenu demografije, nedavno su uvedena iskustva i svjetovi ograničeni samo za korisnike starije od 17 godina.
Brandovi koji koriste Roblox imaju više mogućnosti prilikom stvaranja iskustava na platformi. Dok mnoge druge platforme ‘metaverzuma’ omogućavaju korištenje kreativnih alata za korisnički generirani sadržaj (UGC), Roblox aktivno promovira svoj novi partnerski program namijenjen privlačenju više oglašivača. Taj program omogućuje samoposlužne marketinške aktivnosti, omogućavajući brandovima iz različitih sektora da samostalno kreiraju svoje imerzivne kampanje. Među prvima koji su se pridružili programu su pioniri industrije poput Dentsu, Dubita i Vayner3, koji postavljaju standarde marketinga u imerzivnim prostorima.
Alternativno, brandovi mogu surađivati izravno s timom Roblox kako bi razvili visokokvalitetna iskustva s boljom vjernosti i detaljnijim modelima, ako to odaberu. Platforma je preoblikovala svoje alate za materijale kako bi pružila detaljniji skup tekstura i modela za brendirana iskustva.
Pei naglašava da brandovi uče o različitim načinima aktivacije i konverzije publike na platformi, bilo kroz generiranje prihoda ili angažman s publikom. Važno je istaknuti da publika na Robloxu nije nužno zaljubljenik u sport, pa je privlačnost za timove, lige i sportske organizacije da komuniciraju s potpuno novom publikom.
Najvažniji cilj Robloxa je dokazati povezanost između digitalnih iskustava na platformi i stvarnih koristi. Pei ističe da je donošenje Robloxa “u fizički svijet” nešto što je iznimno važno, posebno za sportske brandove. Dok mnogi vanjski subjekti mogu dokazati povezanost između online aktivnosti i odluka potrošača u stvarnom svijetu, Roblox želi produbiti vlastite sposobnosti u tome.
Iako Roblox ne integrira tehnologiju blockchaina i stoga ne može pružiti tokene ili NFT-ove (non-fungibilne tokene), Pei ističe da je umjetna inteligencija (AI) neizbježan fokus za sve koji rade u tehnologiji i web3. Stoga je AI također značajan prioritet za ulaganje u Robloxu.
Marketing na platformama poput Robloxa predstavlja izazove. Na marketinškim timovima leži odgovornost da potkrijepe tvrdnje o veličini publike i pokažu da te platforme nude povoljna okruženja za promociju robne marke. Robloxova predanost poboljšanju alata za oglašivače naglašava njegovu ozbiljnu namjeru da stvori marketinški ekosustav.
Dok Roblox nastoji odbaciti svoju ‘metaverzum’ oznaku i uspostaviti trajna partnerstva sa sportskim brendovima, naglasak platforme na kontinuiranoj prisutnosti, različitim marketinškim opcijama i premošćivanju digitalnih iskustava s prednostima u stvarnom svijetu pokazuje njegovu predanost pokretanju inovacija u industriji igara i oglašavanja .
Povezani članci
FOTO Građani u Dalmatinskoj zagori uživali u nezaboravnom putovanju kroz svijet VR-a i MR-a
Virtualna stvarnost u Dalmatinskoj zagori: Grad Vrlika ugostiti će atraktivan događaj ove subote
Tko je ubio metaverzum i što nas čeka? Micaela Mantegna otkriva ključne izazove područja