Virtualna stvarnost

Vaš posrednik između stvarnog i virtualnog svijeta

Što je Roblox i zašto svi klinci pričaju o njemu?

Budi posrednik između stvarnog i virtualnog – podijeli članak:

Jeste li čuli za Roblox? Preko polovice djece u SAD-u mlađe od 16 godina su igrale Roblox u  u 2020., no mnogi ljudi i dalje ne znaju što je zapravo Roblox. Glavni medijski portali poput The Wall-a, Street Journal-a, The New York Times-a i CNN-a odjednom su počeli pisati o njemu. No unatoč hype-u, vi možda ne znate zašto je Roblox postao toliko popularan u 2021. U ovom članku ćemo to pojasniti

Što je Roblox?

                Roblox je online platforma u koju ljudi dolaze igrati igre. Nešto kao virtualni izlog i prodavaonica igara. Sam Roblox nije igra, već mjesto na koje ljudi mogu doći igrati igre drugih developera. U nekom smislu je Roblox više sličan Steamu nego klasičnoj igri. Ono što čini Roblox unikatnim i drukčijim od bilo čega u gaming industriji je činjenica da su igre u Robloxu napravili njegovi korisnici (još se nazivaju i developeri). Pa se tako, na Robloxu, osim zabavljanja kroz igranje igara, možete jednako zabaviti radeći igre. Trenutno, službena stranica Robloxa tvrdi da su njihovi korisnici napravili više od 20 milijuna igara na platformi.

Roblox engagement
https://blog.roblox.com/2022/01/year-roblox-2021-data/

Zašto je Roblox tako popularan?

                Upravo zbog toga što svi korisnici, uključujući i djecu, mogu zaraditi hrpu novaca na platformi. Poneki developeri mogu zaraditi i do 1 milijun godišnje monetizirajući svoje igre. Iako su Roblox i sve igre u njemu besplatne, korisnici mogu kupiti virtualnu valutu Robux i potrošiti ju na razne estetske dodatke u igrama. Pri tome, dio novaca ide Roblox developerima, koji novac dobivaju u obliku Robuxa. Jednom kada developeri skupe dovoljno Robuxa, mogu pomoću programa Developer Exchange (također nazivan DevEx) konvertirati Robuxe u stvarni novac.

                I nisu samo samostalni kreatori oni koji mogu zaraditi. Korporacija Roblox sama po sebi vrijedi iznenađujuće puno. Korporacija je nedavno postala javna te su dionice dostupne na njujorškoj burzi. Tvrtka je ostvarila tržišnu zaradu od otprilike $45 milijardi, prema podacima Wall Street Journala. Za usporedbu, vrijednost Epic Games-a, tvoraca iznimno popularne igre Fortnite i Unreal Engine softwarea je u kasnoj 2020. bila procijenjena na $17.3 milijardi. Epic Games je i dalje privatna kompanija. Roblox-ov uspjeh na tržištu, zajedno s činjenicom da je sama ekonomija Roblox-a  u potpunosti pogonjena mladim ljudima koji su u mogućnosti zaraditi poveliku svotu novaca, je vrlo intrigantan.

Tko može izrađivati Roblox igre?

          Svatko može raditi igre na Robloxu. Platforma daje mladim ljudima priliku da ožive svoje ideje igara. Čini to dajući korisnicima skup alata za razvijanje igara čije korištenje gotov svatko može naučiti, čak i djeca. Ako igra postane dovoljno popularna, developerima je moguće povećati obujam igre, pošto je pomoću Roblox-a vrlo jednostavno pretvoriti igru u online multiplayer igru.

Za programiranje igara koristi se programski jezik Lua, koji je lakši za naučiti od većine drugih programskih jezika. Roblox također developerima pruža forum na kojem mogu upitati za pomoć pri rješavanju problema te na kojem mogu naučiti nove programerske vještine. S Robloxom developeri ne moraju brinuti oko logističkih problema poput postavljanja servera; jednostavno naprave igru koju drugi igrači mogu igrati u online multiplayer modu. Dubina u koju se neka igra može razviti ovisi isključivo o developeru.

Kako izgledaju igre na Robloxu?

                Najjednostavniji odgovor na ovo pitanje jest da ne postoji „prosječna Roblox igra.“ Roblox je platforma na kojoj korisnici mogu stvoriti što god žele. Raznolikost igara koje se mogu zaigrati je ogromna; od singleplayer platformera of first-person pucačina – količina igara je iznimno velika. Najpopularnija kategorija igara su simulacije u kojima igrači mogu prolaziti kroz različite scenarije, kao što su odlazak u školu ili u pizzeriju. Igra Adopt Me!, simulacija kućnih ljubimaca u kojoj korisnici mogu kupiti i brinuti se za životinje, je u travnju 2020. brojila više od 1.6 milijuna igrača. Developeri kažu da je sveukupno bila posjećena više od 20.4 milijardi puta. Drugi primjer je igra Brookhaven koja trenutno ima naviše istovremenih igrača, sa preko 420 000 ljudi koji su ju igrali u trenutku kad je izdana.

                Roblox i sve igre na njemu su potpuno besplatne i dostupne za preuzimanje. No, unutar igara mogu biti ponuđene razne transakcije, najviše raznih estetskih dodataka, ali i drugih nadogradnji. Na primjer, u igri Adopt Me!, igrači se brinu o svojem ljubimcu te je moguće kupiti jaje iz kojeg će se izleći ljubimac. Pošto je svaka igra unikatna, i transakcije unutar igara variraju od igre do igre.

Kakva je budućnost Roblox-a?

          Šaren i ćudljiv svijet Roblox-a već je dugo većinski izoliran od gaming industrije. Podcijenjena zbog svoje „djetinjastosti“ i zbog mišljena da je Roblox namijenjen djeci, kompanija je ostala relativno nezamijećena od svog utemeljenja 2006. godine. S vremenom, kompanija je rasla, podržavajući mlade developere koji su radili svoje igre u Roblox-u. Čineći to, kompanija je stvorila platformu koja je postala paralela gaming industriji. Roblox ima svoje igre, svoje developere i svoje konferencije.

                Trenutno, sama procjena budućnosti platforme čini se vrlo optimističnom. Neki od developera razmišljaju o kupovini vlastitih dionica sada kada je kompanija postala javna. Alex Hicks, suosnivač Roblox studija po imenu Red Manta rekao je da je uzbuđen zbog prelaska kompanije u javnu domenu zbog povećane pozornosti koju je to donijelo studiju. Također je rekao kako puno djece zna što je Roblox, no da je površina tek zagrebana što se tiče starijih igrača i korisnika. Roblox već neko vrijeme polagano raste i gotovo je sigurno kako će u budućnosti privući još više pažnje.