Virtualna stvarnost

Vaš posrednik između stvarnog i virtualnog svijeta

Što je to Metaverzum? Je li on veći od interneta?

Budi posrednik između stvarnog i virtualnog – podijeli članak:

Iako su neki možda tek nedavno čuli izraz “Metaverse/Metaverzum“, on je u upotrebi nekoliko desetljeća. Prvi put je korišten 1990-ih u djelu fikcije, a obično opisuje hipotetičku buduću verziju interneta koja postoji uz stvarnost kao zajednički postojani virtualni svijet. Dugo vremena su pisci fikcije i tehnolozi zamišljali Metaverse kao evoluciju interneta. I, dok su neki od pokušaja izgradnje bilo čega što nalikuje Metaverse-u propali, ipak su postavili iskorak.

Dakle, što je Metaverse?

Etimologija i podrijetlo pojma “Metaverse/Metaverzum” i njegov pojam

Riječ “Metaverse” nastala je spajanjem grčkog prefiksa “meta“, što znači izvan, i “stih“, povratne formacije od riječi “svemir“. Pojam se prvi put pojavio u „Snow Crash“, znanstvenofantastičnom romanu Neala Stephensona, 1992. godine. Već je skovana i hrvatska varijanta prijevoda – Metaverzum. Koncept na koji se Metaverzum odnosi već je donekle opisan pod drugim pojmom: “kibernetički prostor“. Koncept se prvi put pojavio pod ovim pojmom u priči Williama Gibsona „Burning Chrome“ 1982., ali ga je popularizirao njegov roman iz 1984. „Neuromancer“. U Neuromanceru, Gibson opisuje svoj kibernetički prostor kao “suglasnu halucinaciju koju svakodnevno doživljavaju milijarde legitimnih operatera, u svakoj naciji. . . grafički prikaz podataka apstrahiranih iz banaka svakog računala u ljudskom sustavu.”

Što je Metaverzum?

Stephenson opisuje svoj Metaverzum u Snow Crash-u, ne kao halucinaciju, već kao grafički prikaz bezbroj različitih dijelova softvera koje su osmislile velike korporacije koje su dostupne javnosti preko optičke mreže. Ovo je, naravno, znanstvena fantastika. Metaverzum zapravo ne postoji. Još.

Kako Mark Zuckerberg objašnjava Metaverzum

U prezentaciji radnicima svoje tvrtke, izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg izrazio je želju da izgradi stvarni Metaverzum. Kasnije, u intervjuu za The Verge , Zuckerberg je rekao: “O njemu možete misliti kao o nasljedniku mobilnog interneta, a također je priznao da to sigurno nije nešto što će jedna tvrtka izgraditi.

Dakle, što je zapravo Metaverzum? Pa, budući da je Metaverzum koncept izravno iz znanstvenofantastičnog romana i nema stvarnog referenta u stvarnom svijetu, vjerojatno bismo se trebali zapitati drugačije: Što Metaverzum namjerava biti?

Zuckerberg predviđa intenzivna imerzivna iskustva i holograme u svakodnevnom životu

Internet vs. Metaverzum

Od početka članka rekli smo da se pojam odnosi na hipotetičku buduću verziju interneta. Ali, baš kao što Zuckerberg sugerira, trebali bismo o njemu razmišljati kao o nasljedniku mobilnog interneta.

Što je internet? Jesu li to informacije koje gledate na zaslonu svog pametnog telefona? Ili su to poslužitelji koji pohranjuju te informacije?

Kada na telefonima provjeravamo e-poštu, kažemo da smo na internetu, baš kao što to činimo kada „skrolamo “ po Facebooku ili Googleu. Međutim, mjesto koje dajemo prostornim atributima i nazivamo cyberprostorom, ili internetom, nije samo informacija, ili poslužitelji koji ih pohranjuju, ili fiksni telefoni koji postavljaju mrežu, već sinteza svih njih u jedan funkcionalni alat.

Ako već znamo da će Metaverzum biti nasljednik interneta, i uzmemo u obzir definicije Stephensona i Zuckerberga, možemo pretpostaviti da će biti dostupan kroz sve naše različite računalne sustave, uključujući osobno računalo i mobilne uređaje. Metaverzum je skup informacija i softvera koji su međusobno povezani i dostupni javnosti putem svjetske mreže, bilo kao 3D virtualni prostori ili u obliku 2D slika.

Koliko smo udaljeni od Metaverzuma?

Godine 1982., u vrijeme dok se internet još razvijao, William Gibson je već objavljivao Burning Chrome sa svojom verzijom u njemu. Nakon toga je slijedio Metaverzum Neala Stephensona u Snow Crash deset godina kasnije. Iako u to vrijeme nije postojala tehnologija za stvaranje takve verzije, mogli bi se dogoditi u bliskoj budućnosti.

Prethodnici Metaverzuma

Od trenutka kada je internet postao ono što danas poznajemo, bilo je pokušaja stvaranja ovog “virtualnog svijeta” po kojem je Metaverse poznat. Neki od najznačajnijih pokušaja su:

Active Worlds (1995) : Ovaj online virtualni svijet razvio je ActiveWorlds Inc. Active Worlds. Omogućio je korisnicima da se prijave, dodijele sebi ime i istražuju 3D virtualne svjetove koje su stvorili drugi, kao i da stvaraju vlastite svjetove.

There (2003) : Kreirali su Will Harvey i Jeffrey Ventrella. On je omogućio korisnicima stvaranje avatara, istraživanje, druženje i kupnju predmeta i usluga koristeći virtualnu valutu u igri Therebucks.

Second Life (2003) : Razvijen od strane Linden Laba. Cilj projekta bio je stvoriti virtualni svijet u koji bi ljudi mogli uroniti, komunicirati, igrati se, voditi posao i još mnogo toga.

Entropia Universe (2003.) : Razvijena od strane MindArk-a. Ova je video igra poznata po tome što je prva MMORPG igra koja ima funkcionalnu ekonomiju stvarnog novca.

Facebook Horizon (2019.) : društveni VR svijet od strane Facebooka.

Fortnite Creative (2018.) : Epic Games objavljuje Fortnite Creative. To je sandbox način rada koji omogućuje igračima interakciju sa svojim okruženjem i pozivanje prijatelja na svoj privatni otok. Epic Games sve više preusmjerava Fortnite u narativ Metaverzuma.

Metaverzum je budućnost interneta

Već smo stigli na Mjesec, industrija robotike raste iz dana u dan, a već imamo internet. Sa znanstvenicima koji naporno rade na poboljšanju VR tehnologije i napretku u telekomunikacijama, što nas sprječava u izgradnji ovog zajedničkog postojanog virtualnog svemira?

IZVOR: What is the Metaverse?