U današnjem brzom svijetu tehnologije, društvene interakcije postale su važan dio naših digitalnih života. Dok se uranjamo u svijet proširene stvarnosti (XR) i virtualnih iskustava, borba za stvaranje koherentnog i angažiranog društvenog ekosustava na XR naočalama postaje sve intenzivnija. Appleova Vision Pro i Metina Quest platforma vode tu utrku, svaka s posebnim pristupom društvenoj interakciji. U ovom članku ćemo istražiti strategije koje su upotrijebili ovi tehnološki divovi i istražiti kako Appleova značajka SharePlay mijenja društveni pejzaž na Vision Pro.
Sukob društvenih strategija
Meta, nekada poznata kao Facebook, dugo je bila lider u svijetu društvenih medija. Činilo se da je idealan kandidat za stvaranje bogatog društvenog iskustva na XR naočalama. Međutim, čak i nakon desetljeća razvoja XR platformi, interakcija s prijateljima na Metinim naočalama ostaje fragmentirano iskustvo. Na Quest platformi, društveno angažiranje je kompleksna slagalica s različitim aplikacijama, sustavima pozivanja, avatarima i sučeljima, što ga udaljava od glatkog i koherentnog iskustva koje korisnici žele.
Metin pokušaj stvaranja ‘metaverzuma’ s Horizon Worlds, prostorom za izgradnju virtualnih iskustava, suočava se s izazovima. Iako ima potencijala, društveno iskustvo izvan Horizona ostaje nespojno. Korisnici se moraju nositi s lavirintom aplikacija, svaka s vlastitim pravilima i sučeljima. Neke aplikacije koriste Metin sustav pozivanja, dok druge imaju vlastiti. Rezultat je nepovezano korisničko iskustvo, čineći čak i jednostavne aktivnosti poput gledanja filma ili slušanja glazbe naporan zadatak.
S druge strane, Appleova Vision Pro zauzima temeljno drugačiji pristup tako da društvenu interakciju čini normom, a ne iznimkom. Apple nudi zajednički skup alata i smjernica razvojnim programerima, potičući ih da stvore koherentno društveno iskustvo na platformi. Za razliku od Metine vizije metaverzuma ispunjenog virtualnim strancima, Appleova ambicija je omogućiti korisnicima da lako dijele svoje interese s već postojećim krugom prijatelja.
Revolucionarna društvena značajka Applea
SharePlay je značajka koja već postoji na Appleovim uređajima s iOS-om i MacOS-om, omogućujući korisnicima da zajedno gledaju, slušaju i doživljavaju aplikacije putem FaceTimea. S Vision Pro, Apple namjerava omogućiti da mnoge svoje aplikacije prve strane, poput Apple TV-a, Apple Musica i Fotografija, odmah budu društvene. Razvojni programeri potiču se da integriraju SharePlay u svoje aplikacije, s Appleom koji očekuje da “većina visionOS aplikacija podržava SharePlay”.
Na WWDC-u, Apple je otkrio svoje planove za proširenje SharePlaya na Vision Pro. SharePlay aplikacije podržavat će ‘Prostorne Osobe’, što su avatari generirani skeniranjem korisnikova lica. To osigurava zajednički izgled za sve sudionike, stvarajući kohezivno i uronjivo iskustvo. Apple također nudi unaprijed konfigurirane izglede soba dizajnirane za određeni sadržaj, pojednostavljujući korisničko iskustvo. Bez obzira želite li gledati film ili surađivati na projektu, Vision Pro nudi prilagođene predloške za poboljšanje društvene interakcije.
Jedna značajka SharePlaya je njegova sposobnost održavanja sinhronizacije aplikacija između korisnika s niskim latencijama i enkriptiranim prijenosom podataka s kraja na kraj. To osigurava da korisnici mogu uživati s prijateljima bez brige o privatnosti ili vanjskim ometanjima.
Dijeljenje s Vašim Već Postojećim Društvenim Krugom
Ono što izdvaja Vision Pro od Metine Quest je naglasak na korištenju vašeg već postojećeg društvenog kruga. Umjesto stvaranja zasebnog popisa prijatelja unutar Vision Pro-a, Apple koristi ljude s kojima već komunicirate putem poruka, poziva ili e-pošte. SharePlay se usredotočuje na povezivanje vaših prijatelja u iskustvo na način koji teče glatko. Možete započeti grupni razgovor tako da nazovete prijatelja čiji broj već znate, stvarajući virtualni razgovor licem u lice prije nego što odlučite što ćete raditi sljedeće.
Na primjer, ako želite gledati film, možete pokrenuti Apple TV i uživati u njemu uz svog prijatelja. I kada završite s filmom i želite ga raspraviti, možete prebaciti se na Spotify i puštati glazbu iz filma dok razgovarate. čak i aplikacije koje inače ne podržavaju višekorisnička iskustva mogu postati ‘društvene’ tako da jedan korisnik može podijeliti zaslon aplikacije s drugima, potičući razgovor i interakciju.
Ovaj pristup ‘društveno kao pretpostavka’, usmjeren na ono što već radite i ljude koje već poznajete, izdvaja Vision Pro od fragmentiranog društvenog pejzaža Meta-e.
Odjek Prošlih Eksperimenata
Zanimljivo je da je Meta prethodno eksperimentirala s sličnim pristupom društvenoj XR s Facebook Spacesom, koji je koristio postojeće prijatelje na Facebooku kako bi stvorio predložak za društvene interakcije. Imao je potencijala za stvaranje koherentnijeg društvenog iskustva. Međutim, Metin nedostatak posvećenosti i platformski očekivanja doveli su do ukidanja Spacesa 2019. godine. Ipak, iz tog napora možemo naučiti mnogo.
Promjena Paradigme u Društvenoj XR?
Appleova značajka SharePlay na Vision Pro nesumnjivo mijenja pravila igre u svijetu društvenih XR iskustava. Tako što čini osnovne aplikacije društvenim izlazom i fokusiranjem na već postojeći društveni krug, Vision Pro pojednostavljuje društvene interakcije i spaja jaz između fizičkih i virtualnih veza. Izaziva fragmentiran pristup Meta-e na Questu i nudi korisnicima koherentnije i integrirano društveno iskustvo.
Iako SharePlay može imati ograničenja kada su u pitanju kompleksna višekorisnička iskustva u igrama, izvrsno se snalazi u promicanju svakodnevnih društvenih interakcija s prijateljima. Naglasak na ‘društveno kao pretpostavka’ i integracija poznatih aktivnosti čini Vision Pro privlačnim izborom za one koji žele povezivanje u svijetu produžene stvarnosti.
Povezani članci
Tko je ubio metaverzum i što nas čeka? Micaela Mantegna otkriva ključne izazove područja
Prvo vjenčanje između žene i AI hologramskog partnera
Digitalni blizanci: prednosti, mane i primjene