Industrija zabave vidjela je virtualnu i dorađenu stvarnost kako prave talase, ali profesionalni sport je ostao uglavnom netaknut tim inovacijama do sada. Umjesto fokusiranja na donošenje postojećih sportova u virtualnu stvarnost ili stvaranje potpuno novih sportova za AR i VR medije, Psychic VR je krenuo na jedinstvenu misiju s projektom Air Race X. Ovaj projekt ima za cilj digitalizirati elemente postojećeg profesionalnog sporta, spajajući stvarne podatke i sportske performanse kako bi se stvorilo uzbudljivo iskustvo mješovite stvarnosti.
Psychic VR Lab
Psychic VR Lab bila je u samom vrhu inovacija u oblasti virtualne i dorađene stvarnosti od 2019. godine. Njihova platforma Styly, osmišljena za kreiranje i pregledanje uronjenog sadržaja, bila je središnji dio njihovog rada. Korisnici mogu kreirati scene i iskustva koja se mogu podijeliti putem QR kodova, omogućavajući drugima da ih istraže na AR/VR uređajima. Platforma ima potencijal da podrži raznovrsna iskustva različitih oblika i opsega.
Koncept
Air Race X označava Psychic-ov ulazak u mješovitu stvarnost trka aviona. Kako bi ovaj jedinstveni koncept oživjeli, angažirali su vještine Yoshi Muroye, svjetskog prvaka u trkama aviona. Umjesto tradicionalnog formata trka aviona, gdje se piloti natječu na istom mjestu, Air Race X omogućava pilotima da lete predloženom stazom po vlastitom izboru s različitih krajeva svijeta. Podaci o njihovim izvedbama zatim se kompiliraju kako bi se stvorio spektakl mješovite stvarnosti iznad Tokija.
Iskustvo Uživo
Prva Air Race X manifestacija predstavljena je kao uživo iskustvo, dostupno i online i na fizičkim lokacijama u Tokijskoj četvrti Shibuya. Staza se nalazila oko ikoničnog Shibuya Crossinga, gdje su letovi četiri pilota bili digitalno rekreirani i prikazivani istovremeno na VR i AR uređajima. Digitalni avioni također su omogućili nove scenarije, poput istovremenog letenja dvaju aviona bez rizika od sudara.
Izazov Nevidljivosti
Iako je Air Race X pružio vizualno impresivno iskustvo, suočio se s ozbiljnim izazovom – odsustvom nevidljivosti. Nevidljivost je ključna za stvaranje osjećaja fizičkog prostora u iskustvima mješovite stvarnosti. U ovom slučaju, to znači da digitalni sadržaj, uključujući avione i stazu, nije interagirao s fizičkim strukturama. Ovaj manjak nevidljivosti podriva osnovno načelo koncepta dovođenja trke u fizički prostor.
Ograničenja Hardvera i Softvera
Nedostatak nevidljivosti u Air Race X djelomično je posljedica ograničenja hardvera i softvera. Mnogi uređaji koji se koriste za iskustvo nemaju senzore dubine, koji su ključni za nevidljivost. Čak i s senzorima dubine, postizanje razine nevidljivosti potrebne za Air Race X premašuje mogućnosti većine trenutnih tehnologija. Ovo ograničenje dovodi u pitanje izvedivost projekata poput ovog u sadašnjem trenutku.
Odluka o Onemogućavanju Nevidljivosti
Kuriozno, Psychic je namjerno onemogućio nevidljivost za Air Race X, čak i na uređajima opremljenim senzorima dubine ili LiDAR-om. Navode zabrinutost zbog problema s nesporazumima i stvaranja “teško vidljivih područja” i “nevidljivih područja” za avion. Iako je ta odluka možda riješila neke tehničke probleme, odvratila je od osnovnog koncepta iskustva.
Budući Izazovi i Prilike
Izvan izazova nevidljivosti, Air Race X suočava se s drugim preprekama. Da bi održao projekt, morat će privući publiku i pronaći načine za monetizaciju te publike. Putevi za monetizaciju uključuju plaćeni pristup, oglašavanje i sponzorstva. Tijekom događaja, sponzori poput Lexusa već su imali svoje logotipe prikazane na virtualnim reklamnim panoima unutar uronjenog prostora.
Bit Sportskih Događanja Uživo
Jedna od osnovnih privlačnosti sportova je nepredvidljivost događaja uživo. Air Race X, iako nudi uzbudljivu konkurenciju, ostaje predzabilježen, što može utjecati na osjećaj autentičnosti i uzbudljivosti. Klađenje, iako u obliku bez novca zbog pravnih ograničenja, bilo je dostupno tijekom finalne trke. Mogućnost uvođenja klađenja za buduće događaje postavlja etička pitanja s obzirom na predzabilježenu prirodu natjecanja.
Unatoč tehničkim i logističkim podvizima koji stoje iza Air Race X-a, odsustvo nevidljivosti ostaje značajan izazov. Projekt izgleda kao da je ispred svog vremena, jer trenutna tehnologija ima problema s pružanjem potpuno uronjenog iskustva mješovite stvarnosti.
CityXR
Osim Air Race X-a, Psychic VR također razvija CityXR, još jedan ambiciozan projekt koji ima za cilj pretvoriti gradski prostor u virtualna uronjena igrališta za developere i korisnike. Poput Air Race X-a, CityXR se suočava s vlastitim izazovima, ali pokazuje predanost tvrtke da istražuje granice uronjene tehnologije.
Zaključno, Air Race X predstavlja pokušaj spajanja profesionalnog sporta s tehnologijom mješovite stvarnosti. Iako projekt obiluje potencijalom, odsustvo nevidljivosti ograničava sposobnost iskustva da stvarno prenese utrku u fizički svijet. Dok tehnologija nastavlja napredovati, moguće je da će projekti poput Air Race X pronaći alate potrebne da ostvare svoje vizionarske koncepte. Do tada, svijet sportske mješovite stvarnosti ostaje uzbudljivu granicu čekajući da bude istražena.
Povezani članci
Envision pametni dalekozor: Nova AR granica
Analitika korištenja headseta postala sastavni dio sustava VR Hotelo
Virtualna stvarnost u Dalmatinskoj zagori: Grad Vrlika ugostiti će atraktivan događaj ove subote