U iznenađujućem razvoju događaja, Nreal, kineska tvrtka koja se bavi proizvodnjom pametnih naočala, navodno se priprema za značajno preimenovanje te bi mogla promijeniti ime u Xreal. Ova promjena rezultat je dugotrajne pravne bitke s gigantom iz svijeta videoigara, Epic Gamesom, koja se vrti oko korištenja sličnih usluga. Iako Nreal još nije izdao službenu izjavu o preimenovanju, pojavili su se različiti tragovi koji navode analitičare industrije da očekuju važno objavljivanje u bliskoj budućnosti.
Spekulacije o preimenovanju potječu iz raznih izvora, koji također ukazuju na predstavljanje novog proizvoda. U travnju je Nreal podnio patent za zanimljiv uređaj nazvan “Xreal Beam”, koji se vjeruje da je nasljednik prethodnog uređaja Nreal Streaming Box. Posebno je zanimljivo to što patentni zahtjev koji je upućen Saveznoj komisiji za komunikacije prikazuje dosljedan vizualni stil i font koji se koriste na Nreal-ovom brendiranom hardveru. Također, liste na Amazonu Njemačka otkrivaju “Xreal Air Adapter”, moguće nadograđenu verziju popularnog Apple Adaptera tvrtke Nreal koji je prošle godine rasprodan u roku od 24 sata od izlaska.
Da bismo razumjeli kontekst iza mogućeg preimenovanja tvrtke Nreal, moramo se vratiti na dugotrajni spor između Nreala i Epic Gamesa koji datira iz 2018. godine. Sukob je nastao kada je kineska tvrtka za hardver proširene stvarnosti (AR) Nreal bila umiješana u pravnu bitku s Epic Gamesom, matičnom tvrtkom poznatog RT3D enginea, Unreal. Nreal je tvrdio da su zaštitni znakovi ‘Nreal’ i ‘Unreal’ vizualno slični te da imaju potencijal stvarati konfuziju među potrošačima, s obzirom na to da su obje strane surađivale s sličnim tehnološkim partnerima. Ovaj pravni sukob rezultirao je višegodišnjom borbom za pravo korištenja riječi ‘Real’ u vezi s proizvodima proširene stvarnosti.
Na početku, tvrdnja da bi “Nreal” i “Unreal” mogli biti zamijenjeni izgledala je kao teško ostvariva, s obzirom na različita tehnološka tržišta i klijentsku bazu dviju tvrtki. Nreal je uglavnom bio usmjeren na rješenja proširene stvarnosti, dok je Unreal bio fokusiran na usluge igranja igara. Međutim, u posljednjim godinama, Epic Games je snažno promovirao Unreal Engine kao alat za stvaranje i distribuciju sadržaja proširene stvarnosti, što je dalo težinu argumentima koje su iznijele obje strane.
Roditeljska tvrtka Nreala, Hangzhou Tairuo Technology (HTT), odlučno je osporila tvrdnje koje je iznio Epic, tvrdeći da su njihovi zaštitni znakovi i logoi dovoljno različiti i prepoznatljivi. HTT je tvrdio da su njihovi zajednički partneri dovoljno upućeni da prepoznaju razlike između dviju tvrtki. Izražene su zabrinutosti zbog mogućih prepreka s kojima bi se Nreal mogao suočiti pri pokušaju ulaska na zapadna tržišta zbog tužbe Epic Gamesa. Međutim, Nreal je prošle godine uspješno predstavio svoje pametne naočale na tržištima Europske unije i Sjedinjenih Američkih Država.
Godine 2019., Nreal i Epic Games su se dogovorili da uđu u 60-dnevno razdoblje pregovora kako bi pronašli rješenje. No, u siječnju 2022., pojavile su se informacije da je Nreal podnio protutužbu protiv Epic Gamesa, tražeći nadoknadu svojih sudskih troškova. Iako Nreal još nije potvrdio je li trenutni spor s Epic Gamesom pokretačka snaga iza njihove kampanje preimenovanja, očito je da su u tijeku značajne promjene za ovu istaknutu tvrtku pametnih naočala.
Potencijalno preimenovanje Nreala u Xreal označava primjetan pomak u njihovu korporativnom identitetu. Kombinacija pravne bitke s Epic Gamesom i predstavljanje novih proizvoda poput Xreal Beama i Xreal Air Adaptera pokazuje odlučnost Nreala da ostavi trag na tržištu proširene stvarnosti. Dok se iščekuje službena objava od strane Nreala, promatrači industrije s nestrpljenjem očekuju zoru nove ere za ovu tvrtku.
Izvor slike: Nreal
Povezani članci
Metin Roadmap: Quest 4 postavljen za 2026. i vrhunske slušalice za 2027. unatoč otpuštanjima
Čini se da je pao interes za Vision Pro – Apple smanjio proizvodne narudžbe
Probao sam Apple Vision Pro. Može se reći da je bolji, ali ne toliko