Živi mrtvaci, iliti zombiji, su postali hit u kinima 1968. godine sa filmom „NIght of the Living Dead“ od slavnog direktora Georgea Romera. Nakon brojnih nastavaka, žanr se proširio na serijale sa slavnom AMC The Walking Dead serijom. Naravno, popularnost su također prisvojile gaming tvrtke, kreirajući svjetski poznate igre kao što su Left 4 Dead, Dying Light, Resident Evil, Dead Rising i brojne druge. Međutim, nedavno je javnosti dosadio žanr zombija u bilo kojem izdanju, bilo to u filmovima, igrama ili serijama. Glavni problem sa igrama, filmovima i serijama je taj što, iako možemo zamisliti takve scenarije, gledatelji se ne mogu istinski uživiti u takvu apokalipsu. Sa nedavnim napretkom u VR tehnologiji, tvrtka Skydance Interactive je odlučila spojiti svijet zombija sa virtualnom stvarnošću. Rezultat kombinacije je The Walking: Dead Saint & Sinners.
Radnja
The Walking Dead: Saints & Sinners narativna igra istraživanja preživljavanja u prvom licu s elementima igranja uloga i ambiciozna igra za VR. Odvija američkoj državi New Orleans nakon što je zavladala kuga zombija. Događa se otrcani građanski rat između dvije fakcije, autoritarnog Towera i pobunjenih Reclaimed-a. Obje strane traže ključ koji će omogućiti pristup legendarnom vojnom trezoru koji je, navodno, pun oružja i streljiva. Igrač preuzima ulogu autsajdera, poznatog samo kao ‘Turist’ i koji tek treba zauzeti stranu, koji se bori da ostane živ i napravi razliku. Osim nekih tajni ostavljenih sa strane developera, čini se da ne postoje nikakve otvorene veze sa stripovskim ili televizijskim svemirima The Walking Dead.
Za razliku od proslavljenih streljana drugih VR zombie igara kao što su Arizona Sunshine i Death Horizon, ovo je punomasno iskustvo bez kraja. The Walking Dead: Saints & Sinners je više zainteresiran za priču, istraživanje i izradu nego da je isključivo usredotočen na ‘pucanje u glavu’ nemrtvih. Želi dati igraču dugotrajnu i zadovoljavajuću avanturu sličnu nečemu što možete pronaći u ravnom igranju, a to je trenutno depresivno rijetko na Questu.
Gameplay
The Walking Dead: Saints & Sinners osvježava zombie žanr s gracioznošću i samopouzdanjem dobro podmazanog bowie noža. Ubijanje zombija nikada nije bio tako zadovoljavajući kao ovdje, a grozni užas neočekivanog vala zombija nikada nije bio tako opipljiv. Utroba i mozak zombija prikazani su s velikim detaljima, ali ono što vas stvarno prizemljuje u ovom svijetu je činjenica da oružje ima odgovarajuću težinu. Teška oružja poput sjekira i pušaka zahtijevaju da ih uhvatite objema rukama radi stabilnosti, dok su mala oružja poput noževa mnogo lakša i s njima je lakše zadati precizne udarce. Nije toliko nijansirana kao igra poput Boneworksa (ne možete rukovati bilo kojim predmetom kao oružjem), ali ovaj sustav borbe daleko je taktilniji i uzbudljiviji nego da to radite na daljinu pomoću gamepada ili tipkovnice.
Mutirani zombiji eksplodiraju i oslobađaju otrovne plinove koji vam smanjuju zdravlje ako mu dođete dovoljno blizu, dok je oklopljene zombije s kacigama daleko teže ubiti, zahtijevajući potpuno odrubljivanje glave ili iznimno precizne udarce u izložene dijelove glave. Ovaj povećani izazov samo povećava intenzitet borbe s cijelim čoporom hodača odjednom, što je kasnije uobičajena pojava, jer morate brzo odabrati koje hodače treba ubiti na koji način i kojim redoslijedom kako biste očuvali trajnost svoje najbolje oružje. Brzo žongliranje inventarom u stvarnom vremenu vas tjera na promišljene odluke kako bi se prilagodili svakoj borbi. Kao rezultat toga, The Walking Dead: Saints & Sinners nikada nisu upali u onu akcijsku RPG zamku: dosadno ponavljanje. Sama priča traje oko 15 sati (ovisi kojom brzinom igrate), ali bilo je jako zabavno dovršavati akcije čišćenja i sam tražiti tajne recepte.
Gorn među zombie igrama
Glave zombija su tu za pucanje. Svi to znamo. Ali The Walking Dead: Saints & Sinners ide malo dalje. Izaziva vas da se borite s njima, naoružani samo nožem ili razbijenom bocom i osjećajem krvožednosti. Dok se glupavi zombi kreće prema vama, možete mu zabosti glavu brzim, odlučnim pokretom prije nego što ima priliku zgrabiti vas. Vaše oružje se susreće s mekim mesom i kostima, a drugu ruku morate koristiti da vam pomogne da ga otresete ili izvučete iz glave. Nije za one sa slabim srcem ili gadljive. Počnete se osjećati divlje, kao da ćete skinuti hedset i naći se prekriveni stvarnim prskanjem krvi. Odvratan je i sumoran, ali odličan.
Ono što je odmah vidljivo je koliko je sve opipljivo. Ovo je naslov koji je dizajniran za VR uređaje, sa sustavom fizike koji treba dodati malo uvjerljive težine stvarima koje inače mogu djelovati pomalo lebdeće i nezadovoljavajuće. Svaki predmet i oružje u igri ima različitu težinu. Uzmite karton, lagan je poput zraka. Uzmite drvenu dasku ili čekić i vaše će ih virtualne ruke sporije vući uokolo, a trebat će vam obje ruke. The Walking Dead: Saints & Sinners je doista lijepo izbrušen, a nakon kratkog perioda prilagodbe nađete se na pola puta i uskladite svoje pokrete s vašim virtualnim avatarom, učinkovito se pretvarajući da preuzimate težinu oružja ili predmeta. Radi jako dobro i zapravo doprinosi osjećaju uranjanja, a to je posebno ugodno u osjećaju borbe u prsa.
Prezentacija
Vizualno, ono tim Skydance Interactive postigao na samostalnom uređaju sa svojim portom Saints & Sinners je oduševljavajuće. Ovo je jedno područje oko kojeg smo bili zabrinuti, budući da su nakon igranja na PCVR-u stil igre i vizualni elementi igrali veliku ulogu u iskustvu. No, čim uđete u svijet na Questu, vjerojatno ćete se zapitati kako je to moguće na samostalnom uređaju.
Predstavljanje vizualnih elemenata stvarno daje osjećaj estetike dizajna TellTale igara, a istovremeno ih čini kao vlastite. Tamo gdje nema puno lišća i većina ovih tekstura je ravnija, to ne umanjuje uranjanje ili privlačnost vizualnih prikaza – i to je ono što je tim trebao učiniti kako bi sve funkcioniralo i izgledalo sjajno na Questu. Zombiji i NPC-ovi izgledaju sjajno kao i glavne teksture okruženja, što čini jedno od najboljih vizualnih iskustava koje smo imali s Questom.
U odjelu zvuka dobit ćete ono što biste očekivali u svemiru The Walking Dead, zvukove okoline pomiješane s jecajima nemrtvih i bukom zavađenih frakcija dok se bore nad područjem. Ovo je zaokruženo vrlo snažnom glasovnom glumom za likove s kojima ćete komunicirati tijekom cijele igre. Sve to zapravo zaokružuje iskustvo koje pružaju vizualni elementi.
The Walking: Dead Saints & Sinners je dostupna na službenoj Steam stranici za 34€ i na službenoj Oculus stranici za 40€ za Meta uređaje.
Povezani članci
Analitika korištenja headseta postala sastavni dio sustava VR Hotelo
NOVA APLIKACIJA “DISCOVER OTOČAC” Kroz AR iskustvo upoznajte tajne Fortice!
CLEAN TRACE Ova viralna aplikacija otkriva budućnost XR-a