U svibnju smo objavili članak o virtualnoj igri Airshift. Ukratko, AIRSHIFT VR je arkadna VR igra od južnokorejskog developera imenom Geongi Gim. U igri ulazimo u ulogu čuvara neba te nam je misija eliminirate neprijateljske robote. Mehanika leta je slična Gun Raiders-ima – možete letjeti nebom, trčati po zidovima, isprobati dash u zraku.
Nedavno smo imali privilegiju intervjuirati solo dizajnera i programera igre, Geongi Gim.
Recite nam nešto o sebi. Tko se Vi?
Pozdrav! Ja sam Geongi Gim, solo programer igrica sa sjedištem u Seulu, Južna Koreja. Radim Airshift, VR akcijsku igru u arkadnom stilu s epskim borbama u nestvarnim nebeskim postajama. Drago mi je da radim intervju!
Što Vas je nagnalo da počnete razvijati VR igru?
VR je nevjerojatna tehnologija. Njegovo potpuno uranjanje i interakcija ruku daju igračima potpuno drugačije iskustvo. Tijekom ere PCVR-a, nisam mislio da će VR ikada postati mainstream. Ali Oculus Quest je promijenio moje mišljenje. Sada mislim da će VR postati jedna od najvećih platformi za igranje u 10 godina. Pa sam odlučio uskočiti u to malo ranije.
Napraviti bilo što sam vrlo je teško. Kako to da ste odlučili sami napraviti igru?
Iako VR tržište aktivno raste, još uvijek je malo. Teško je zaraditi dovoljno novca za život sa indie VR igrom. Zato sam počeo solo. Ali sad mi trebaju kolege da poboljšam igru. Pronaći ću jedan ih nakon što objavim igru u early-access obliku.
Kada ste odlučili napraviti VR igricu, jeste li od početka znali što želite napraviti ili Ste išli od žanra do žanra, od ideje do ideje prije nego što je jedna zapela? Recite nam više o procesu razmišljanja koji ste imali.
Ovo je smiješna priča. Prije Airshifta radio sam VR puzzle avanturu koja je bila užasna. Kako bih ga poboljšao, odlučio sam dodati pucanje. Tada sam shvatio da je jednostavno snimanje koje sam napravio u jednom danu čak zabavnije od mojih zagonetki koje su trajale mjesecima. Pa sam izbrisao cijeli projekt i počeo iznova raditi akcijsku igru. Sljedeće što sam pokušao napraviti bio je juriš na tlo. Ali zaboravio sam spriječiti igrača da se pomakne prema gore. Igrač je jurio kroz zrak i svidjelo mi se. Tako je nastao Airshift.
Kako ste došli do imena? Koja ste još imena imali u planu?
Airshift je bilo prvo ime koje mi je palo na pamet. Razmišljao sam o prelasku na druge kao što su Airdash, Sky Dash, Sky Shift, Cloud World, Overworld i tako dalje. Ali uvijek sam se vraćao Airshiftu. Mislim da je najbolji jer je jednostavan i pokazuje temeljnu mehaniku igre.
Koji je bio najteži problem s kojim ste se susreli razvijajući Airshift?
Prije 2 mjeseca pokušavao sam dodati nove modove u igru. Tada sam shvatio da je moju softversku arhitekturu teško povećati. Morao sam prepraviti većinu koda. Bilo je jako bolno, zato što sam dugo radio na tome, ali pokazalo se da je to zapravo bio gubitak vremena. Bio sam malo depresivan. Ali to je život. Nastavit ću jedino kako znam.
Vrlo ste aktivni na svom discord serveru, čitate nove prijedloge i povratne informacije kad god stignu. Kada Vam se predstavi ideja za poboljšanje, pokušavate li je odmah implementirati ili čekate da još malo ideja lebdi u zraku i onda pokušavate vidjeti što bi moglo funkcionirati u vašoj igri?
Kad igrač predloži dobru ideju, dodam je na svoj popis obaveza. Može se poništiti, poboljšati, spojiti s drugim ili izravno primijeniti na igru, ovisno o okolnostima. Ponekad se dobra ideja nakon primjene pokaže kao loša. Ali volim čuti i primijeniti ideje od igrača. To me tjera da sagledam igru iz raznih kutova. Čini igru jednostavnijom i kreativnijom.
U svojoj igri eksperimentirati sa boss neprijateljima. Možete li ih malo opisati? Kako se razlikuju od običnih neprijatelja? Imaju li bossevi potpuno drugačije dizajnirani ili se temelje na uobičajenim neprijateljima, ali izmijenjenim na način da budu drugačiji i više intimidirajuće?
Poput divova, Boss neprijatelji su u osnovi mnogo veći od normalnih neprijatelja. Za razliku od normalnih neprijatelja, njihova tijela se ne mogu oštetiti. Umjesto toga, morate uništiti njihove reaktore da biste ih ubili. Prije nekoliko dana prenio sam novu beta verziju (v0.5.0) uključujući prvu razinu šefa. Sada je možete igrati ako ste playtester.
Planirate li dodati više oružja, i mačeva i pušaka, ili ste zadovoljni trenutnim arsenalom naoružanja?
Nastavit ću dodavati oružje, ne samo mačeve i puške, već i druge vrste opreme. Također razmišljam o nekim zabavnim i kreativnim oružjima poput mača za pucanje, ludo dugačkog svjetlosnog mača, generatora mjehurića i tako dalje. Nadam se da će mi igrači predložiti još ideja!
Mnogo je igara nedavno implementiralo neku vrstu kuke za hvatanje (grappling hook). Znamo da već imate “time stop” i “blitz” ili “teleport” mehaniku, ali planirate li implementirati kuku za hvatanje?
To je zapravo dobra ideja! Planiram dodati razne likove igrača u budućim ažuriranjima. Svaki lik će imati svoj stil kretanja i borbe. Mislim da bi grappling mogao biti odlična opcija. Razmislit ću o tome!
Govoreći o kretanju, planirate li poboljšati kretanje, dodajući više opcija kretanja kao što su super brzina, teleport srednjeg do velikog dometa, skok ili nešto slično?
Apsolutno. Kao što sam rekao u prethodnom pitanju, dodat ću likove igrača s različitim stilovima kretanja. Neki likovi mogu imati dulji Airshift, brže kretanje, jetpack, kuku za hvatanje itd.
Gdje vidite Airshift i svoj studio za pola godine, godinu? Koji su Vaši planovi za budućnost?
Nakon što napravim “Boss” levele, objavit ću early-access verziju na Meta Quest App Labu. Zatim ću početi dodavati mogućnost multiplayer moda. Vjerujem da će Airshift biti zaista nevjerojatan kada dobije multiplayer. Ako netko želi vidjeti napredak razvoja, molimo posjetite airshiftvr.com i pridružite se našem Discord serveru. Tamo se također možete pridružiti beta testu. Hvala vam puno!
Kao što ste čuli, kreator ima mnogo ideja i ambicija za svoju igru. Ako ju želite isprobati te kreirati mišljenje za sebe, pridružite se već spomenutom Discord serveru gdje ćete biti u mogućnosti testirati igru.
Povezani članci
Zanimljiva VR edukacija održana za učenike u Osnovnoj školi Rovišće
U 2025. HUDI na čelu s Majom Blumenšajn uspostavlja ravnotežu hrvatskih medija i velikih tehnoloških kompanija
“VR na kotačima” donio nezaboravno iskustvo virtualne stvarnosti u Rastoke