Manje od dva dana nakon službenog predstavljanja Meta Quest 3, John Carmack, priznati programer i bivši CTO Oculus-a, izrazio je skepticizam u vezi uloge aplikacija mješovite stvarnosti (MR) u prodaji slušalica. Carmackov odlazak iz Meta-e kasno prošle godine označio je kraj njegove “dekade u virtualnoj stvarnosti (VR)”. No, njegovi uvidi imaju težinu u svijetu proširene stvarnosti (XR).
Carmackove sumnje i Quest 3
Carmack nije izričito spomenuo Quest 3 po imenu, ali je očito da se njegova sumnja vrti oko prvih potrošačkih MR slušalica Meta-e. Izrazio je sumnju na Twitteru, posebno u vezi sposobnosti MR aplikacija da prodaju slušalice.
Napomenuo je: “Nisam uvjeren da su aplikacije mješovite stvarnosti ikakav pokretač prodaje slušalica.”
Snaga VR-a naspram obećanja MR-a
Carmack je priznao vrijednost tehnologije visoke kvalitete koja omogućuje prolaz s virtualnog u stvarni svijet, ali je postavio pitanje potencijala MR aplikacija dizajniranih za spajanje virtualnog i stvarnog okruženja. On vjeruje da je prava snaga VR-a zamijeniti vaše okruženje nečim boljim, umjesto dodavanja virtualnog zaslona u stvarni svijet.
Carmack je komentirao: “Snaga VR-a leži u zamjeni vašeg okruženja nečim puno boljim, a ne u postavljanju virtualnog zaslona u stvarnom okruženju.”
Također je istaknuo kontrast između pažljivo odabranih okruženja koja se vide u demonstracijama MR-a i raznolikih i manje idealističkih stvarnih okruženja korisnika. Iako priznaje vrijednost napora u razvoju MR-a, sugerira da postoje pristupačnije prilike koje treba istražiti prvo.
U dodatnom tweetu, Carmack je pojasnio da ne kritizira budućnost dorađene stvarnosti (AR), već trenutačno stanje MR sposobnih VR slušalica.
Rekao je: “Konkretno govorim o MR-u u današnjim VR slušalicama. Magične, tijekom cijelog dana nosive AR slušalice s punim vidnim poljem iz snova bili bi sjajni, ali ne postoje, čak ni u laboratorijima s milijardama dolara.”
Metina ponuda MR igara
Meta je nedavno objavila relativno skromno ponudu MR igara za Quest 3, naglašavajući objavu više od 50 novih VR igara s “MR značajkama”. Ova usmjerenost odražava Meta-inu kontinuiranu predanost proširivanju ponude svojih slušalica, posebice u svjetlu tržišne konkurencije.
Povećanje prodaje slušalica ključna je briga za Metu, posebice dok nastoje nadmašiti Quest 2. Na Connectu 2023, Meta je otkrila da je premašila iznos od 2 milijarde dolara prihoda od igara i aplikacija za Quest, što je izvanredan uspjeh. Međutim, to također ukazuje na primjetno usporavanje prodaje sadržaja tijekom protekle godine.
Izazov za Quest 3
Usporavanje prodaje sadržaja stavlja Quest 3 u zahtjevnu poziciju kako bi održala uzlazni trend. Metine značajne kvartalne investicije u svoj odjel za stvarnost Reality Labs XR, koje prelaze 4 milijarde dolara, pokazuju predanost tvrtke unapređenju XR tehnologija. Ipak, uspjeh Quest 3 ovisi o sposobnosti da privuče potrošače.
John Carmackove sumnje u utjecaj MR aplikacija na prodaju slušalica postavljaju važna pitanja u industriji XR-a. Njegovo bogato iskustvo i doprinosi razvoju virtualne i mješovite stvarnosti čine njegove stavove vrijednima razmatranja.
Budućnost MR-a i VR-a
S obzirom na neprestano napredovanje XR tehnologija, jasno je da MR i VR imaju različite prednosti i primjene. Dok MR ima potencijal za pružanje jedinstvenih iskustava spajanjem virtualnog i stvarnog svijeta, VR ostaje moćno sredstvo za potpunu uronjenost u virtualna okruženja. Izazov leži u efikasnom iskorištavanju prednosti obje tehnologije kako bi se zadovoljile različite želje korisnika.
John Carmackova sumnja u ulogu mješovite stvarnosti u prodaji slušalica, posebno Meta Quest 3, poziva na širu raspravu o budućnosti proširene stvarnosti. To je podsjetnik da iako mješovita stvarnost obećava, pravi potencijal VR-a leži u prenošenju korisnika u potpuno nova i uronjenija okruženja. S obzirom na neprestano razvijanje pejzaža XR-a, bit će zanimljivo vidjeti kako će se Meta i druge tvrtke nositi s ravnotežom između virtualnih i mješovitih stvarnostima kako bi osvojili srca i umove potrošača.
Povezani članci
Metin Roadmap: Quest 4 postavljen za 2026. i vrhunske slušalice za 2027. unatoč otpuštanjima
Meta Quest 2 VR naočale: cijena i recenzija
XR postaje hit. Upravo gledamo moćnu svjetsku prodajnu sinergiju Applea i Mete