Osnivač tvrtke Oculus, Palmer Luckey, tvrdi da je dizajnirao VR naočale koje mogu ubiti korisnike. U nečemu što se čini razrađenom, iako okrutnom šalom, Luckey tvrdi da dizajnira VR naočale koje zapravo mogu ubiti igrača koji izgubi ili bude ubijen u tijekom videoigre.
U objavi na svom blogu, Luckey, koji je napustio Oculus nakon što ga je kupio Facebook prije nekoliko godina, rekao je da je bio inspiriran japanskom serijom romana po kojoj je kasnije napravljen i istoimeni anime – Sword Art Online. U njemu su igrači zarobljeni u online MMORPG-u. Smrt u igri implicira smrt u stvarnom svijetu zbog smrtonosnih “NerveGear” VR naočala koje nose.
Ako igrači u Sword Art Online koji koriste NerveGear ne uspiju preživjeti u igri, mozak im bude spržen pomoću emitera koji odašilje vrlo snažne mikrovalove. Kad je riječ o Luckeyjevim VR naočalama, stvari postaju mrvicu krvavije.
Naime, pošto je tehnologija koja bi mogla spržiti nečiji mozak pomoću mikrovalova skupa, komplicirana i glomazna, Luceyeve VR naočale ovo će postići s tri eksplozivna punjenja pričvršćena na njih. Eksplozivi su programirani tako da će eksplodirati ako vaš lik bude ubijen u igri. Postavljaju se izravno na prednji dio glave. Nakon što igrač umre, glava mu, očito, eksplodira.
„Ideja o povezivanju stvarnog života sa svojim virtualnim avatarom oduvijek me fascinirala – time podižete rizik na maksimalnu razinu i prisiljavate ljude da temeljno promisle o tome se ponašaju u interakciji s virtualnim svijetom i igračima u njemu,” rekao je Luckey.
Nadalje, Luckey kaže kako su za sada na pola puta do dizajniranja stvarnog NerveGeara: „Dobra vijest je da smo na pola puta do stvaranja pravog NerveGeara. Loša vijest je da sam do sada otkrio samo onu polovicu priče koja vas ubija. Drugi dio jednadžbe, savršene VR naočale, nećemo vidjeti još zasigurno nekoliko godina.
Nadalje, kako bi osigurao sigurnost korisnika, Luckey planira stvoriti mehanizam protiv neovlaštenog uklanjanje ili uništavanje VR naočala. Međutim, kaže da je cijeli sustav zasad nesiguran i ga je prilično opasno isprobati ga na sebi jer postoji ogromna vjerojatnost kvarova koji bi se mogli dogoditi i ubiti korisnika u krivo vrijeme.
„Ovo, naravno, nije savršen sustav. Imam planove za mehanizam protiv neovlaštenog otvaranja koji će, poput NerveGeara, onemogućiti uklanjanje ili uništavanje slušalica. Unatoč tome, postoji veliki broj kvarova koji bi se mogli dogoditi i ubiti korisnika u krivo vrijeme. To je razlog zašto nisam skupio muda da ga osobno upotrijebim i zašto sam uvjeren da bi, kao u SAO-u, konačno okidanje eksploziva doista trebalo biti vezano uz agenta visoke inteligencije koji može lako odrediti jesu li uvjeti za terminaciju ostvareni.“
Iako se sve čini kao jedna velika šala, što ovo vjerojatno i jest, teško je ne razmišljati kako bi zapravo bilo kad bi se ovakve VR naočale uistinu proizvele.
Za kraj, Luckey još dodaje: „U ovom trenutku, to je samo komad umjetnosti, podsjetnik koji tjera na razmišljanje o neistraženim putevima u dizajnu videoigara. Međutim, to je također, koliko ja znam, prvi stvarni primjer VR uređaja koji zapravo može ubiti korisnika. Neće biti posljednji.“
Proći će još godine prije nego što Luckeyeva ideja ugleda svjetlo dana, ako se to uopće i dogodi. Iako je cijela ideja poprilično kontroverzna, utoliko je intrigantna. No, jedna stvar je sigurna – ove VR naočale ne bismo preporučili nikome. (Ako vas zanima koje naočale bismo svakako preporučili, možete baciti oko na naš članak o Valve Indexu – jednim nedvojbeno od najjačih VR naočala trenutno dostupnih na tržištu)
Povezani članci
Metin Roadmap: Quest 4 postavljen za 2026. i vrhunske slušalice za 2027. unatoč otpuštanjima
Čini se da je pao interes za Vision Pro – Apple smanjio proizvodne narudžbe
Probao sam Apple Vision Pro. Može se reći da je bolji, ali ne toliko