Meta, trenutni lider u području mješovite (MR) i virtualne stvarnosti (VR), konstantno unapređuje svoje uređaje kako bi zadržala svoj status. Baš kao i Appleov prethodni sukob s Googleovim Androidom u području pametnih telefona, očekuje se slična borba između ovih divova na području headsetova. Iako će Apple dominirati na vrhu tržišta s headsetovima koji koštaju više od 2000 dolara, Meta će zadržati svoju snagu u segmentu pristupačnijih uređaja. Time će iskoristiti Appleovu popularnost XR tehnologije i privući korisnike koji ne mogu si priuštiti vrhunski model.
Sukob između ovih kompanija očekuje se u narednim mjesecima, budući da Apple planira predstaviti svoj headset 5. lipnja, dok Meta planira objaviti najnoviji model u listopadu. Iako Appleov uređaj još uvijek ostaje tajna, ovaj članak vam pruža ekskluzivan uvid u prototip Quest 3 uređaja te vam donosi vrijedne informacije o tome kako se nosi s Appleovom ponudom.
Quest 3, s kodnim imenom Eureka, donosi značajna poboljšanja u odnosu na prethodni model, Quest 2. Ima elegantan i lagani dizajn, s čvršćom trakom za glavu i tkaninom na bočnim stranama za veću udobnost. Prednji dio uređaja ima tri okomite senzorske površine u obliku tableta. Svaki tablet ima jednu boju kroz koju se prenosi videozapis (dio koji vam omogućuje vidjeti svijet oko sebe), kao i standardnu kameru. Tako da ima dvije boje kroz koje se prenosi videozapis, za razliku od Quest 2 koji ima samo kamere bez boje. Središnji tablet uključuje senzor dubine, što je prvi put za Quest uređaje.
Prednji donji dijelovi headseta svaki imaju jednu kameru za praćenje, dok dno uređaja ima gumb za podešavanje IPD-a (udaljenosti između zjenica) i kotačić za podešavanje. To je značajno poboljšanje u odnosu na Quest 2, kod kojeg je potrebno skinuti headset i ručno pomicati VR zaslone unutar uređaja. Gumb za uključivanje i USB-C priključak ostaju na bočnoj strani headseta.
Stvarna jasnoća i VR zasloni u Quest 3 uređaju slični su onima u Quest 2, iako se šuška da će razlučivost biti nešto veća. No, postoje dvije područja u kojima su vidljiva značajna poboljšanja: videozapis u prijelazu za miješanu stvarnost i brža izvedba uređaja.
Prikaz prijelaza u miješovitu stvarnost ključan je za doživljaj stvarnosti. Ovisi o vanjskim kamerama kako bi korisnicima omogućio da vide stvarni svijet uživo, stvarajući efekt mješovite stvarnosti bez upotrebe prozirnih leća. Iako se čini da prikaz za mješovite stvarnosti kod Questa 3 neće biti jednako dobar kao kod Appleovog uređaja (koji će imati oko desetak kamera), situacija je i dalje je značajno boljia od Questa 2. Zahvaljujući dvjema RGB bojama kroz kojima se prenosi slika, Quest 3 prikazuje stvarni svijet preciznije i nudi gotovo realističan prikaz.
Brzina kretanja kroz sučelje uređaja, pokretanje aplikacija i igranje igara također je značajno poboljšana u odnosu na Quest 2. To je zato što headset uključuje drugu generaciju čipa Snapdragon XR2 tvrtke Qualcomm.
Iako Meta još nije pronašla “ubojitu aplikaciju” za svoje headsetove, tvrtka ima značajnu prednost u odnosu na Apple u pogledu vrhunskih igara razvijenih za VR. Apple će pokušati izazvati tu prednost nudeći pristup stotinama tisuća aplikacija za iPad i uvodeći alate koji lako mogu pretvoriti softver za iOS i iPadOS u xrOS naslove.
Kao i kod trenutnog modela Quest, nadolazeći model kontrolira se pomoću daljinskih upravljača za lijevu i desnu ruku i praćenja pokreta ruku u zraku. Za razliku od Appleovog uređaja i vrhunskog modela Quest Pro, Quest 3 nema praćenje lica i očiju. To također znači da nema tzv. fovealnog rendiranja koje prati pokrete oka i omogućuje sistemu preciznije usredotočenje resursa na ono što korisnik gleda.
Daljinski upravljači za Quest 3 su redizajnirani i izgledaju slično kao upravljači uključeni uz Quest Pro. Ovi komponenti, koji su sivi kako bi se uklopili u boju headseta, nemaju velike prstene na vrhu, kao što imaju verzije za Quest 2. Također nedostaju kamere koje se nalaze na upravljačima za Quest Pro. To znači da bi novi daljinski upravljači mogli imati poteškoće u određivanju svoje pozicije u prostoru, što može otežati neke igre. Meta pokušava nadoknaditi to raznim poboljšanjima praćenja.
Senzor dubine na headsetu omogućuje automatsko prepoznavanje okolnih zidova, što se naziva “prikazivanje okruženja”. To omogućuje uređaju da automatski prepozna okolne zidove, tako da, na primjer, možete igrati igru u kojoj gađate objekte s zida ili prekriti svoje okruženje digitalnim oblogama. Najvažnije je da više neće biti potrebno ručno određivati položaj svakog zida u kući, što je bio slučaj s trenutnim modelom Quest.
Meta još nije utvrdila cijenu uređaja, ali osobe uključene u njegov razvoj vjeruju da će biti viša od 400 dolara (375 eura), koliko košta Quest 2. Također se vjeruje da će Quest 2 ostati dostupan po nižoj cijeni. Međutim, ne očekuje se da će uskoro biti druga generacija Quest Pro headseta, budući da je prva verzija bila neuspješna.
Quest 3 impresionira svojim fokusom na mješovitu stvarnost, poboljšanim mogućnostima videozapisa u prijelazu, bržom izvedbom i bogatom bibliotekom sadržaja. Uz pretpostavku da će uređaj koštati oko 500 dolara, bit će petina cijene Appleovog headseta, ali će biti više od petine privlačnosti. S obzirom na to, mislimo da će Quest 3 ovog blagdanskog razdoblja privući veliku pažnju, posebno s obzirom na to da je XR tehnologija visoko na popisu prioriteta potrošača
Povezani članci
Što je Fediverse?
Apple zaustavlja razvoj Vision Pro 2 kako bi se usredotočio na pristupačnijee slušalice
REAL VR FISHING Južnokorejska igra privukla gotovo milijun korisnika!