Virtualna stvarnost

Vaš posrednik između stvarnog i virtualnog svijeta

INTERVJU / Primite u ruke pušku za virtualnu stvarnost: VR 571CK

Budi posrednik između stvarnog i virtualnog – podijeli članak:

Ukratko, 571CK je poseban dodatak za VR hedsete koji omogućuje korisnicima koji igraju FPS pucačine najdublje moguće uživljavanje u igru. 571CK je eksterni dodatak na kojeg bi priključili jedan od svojih kontrolera te, nakon priključenja, bi se ponašao kao zaseban kontroler. Sadrži sve tipke i gumbe koje bi našli na običnom kontroleru, ali su ergonoski smješteni kako bi odgovarali dizajnu kontrolera.

Proizvod je trenutno u izradi, no mi smo među prvima dobili više informacija i intervju s inovatorom Janisom Andersonsom.

Kako biste ukratko opisali svoj proizvod i odakle ideja?

571CK je prvo oružje svoje vrste za virtualnu stvarnost. Ideja mi je pala na pamet prije mnogo godina, ali stvarno je zapela kada sam prvi put igrao Doom VFR. Ideja o igranju Dooma u VR-u me isprva toliko oduševila, ali kad sam počeo igrati, iskustvo me razočaralo. Držati ogromnu pušku s kontrolerom bilo je loše, potpuno mi je kvarilo iskustvo. Osim oružja, razvili smo i developers kit te okruženje 571CK1-Verse.

Odakle naziv Stick (571CK)? Je li to bio prvi izbor?

Ne, projekt je započeo kao “Boom stick”, jer volim sačmarice, pa je to prva koju sam napravio.
Lik po imenu “Ash” iz filma “Evil Dead” imao je sačmaricu i tako ju je zvao. Za mene je on bio najcool frajer ikada!

Znao sam da projekt mora imati svoje ime, pa sam razmišljao o tome što oružje predstavlja.
Ako djetetu date palicu i pitate koja je to vrsta pištolja, nikad nećete znati kakav će biti odgovor.
Tada je projekt nazvan Stick. Nije mi bilo dobro i zbog toga sam ga preimenovao u meta-stick. To mi se pak činilo predugo. Okrenuo sam se filozofiji Stevea Jobsa, jer se divim kako on radi stvari, obratio sam se na 1337 (Leet) i 571CK je rođen gotovo odmah.

Kako ste došli do dizajna? Koliko ljudi radi na projektu? Biste li spomenuli neke partnere?

Bio je to svojevrsni evolucijski proces u kojem su se nove male ideje implementirale i dijelovi projekta odbacivali jer su na kraju u procesu postali zastarjeli. Postojalo je stvarno puto verzija dizajna. Testirano je toliko kundaka za ramena, prednjih rukohvata, okidača, gumba itd. da nisam mogao prebrojati. Trenutno dvoje ljudi radi na ovome, ja i prijatelj. Volimo ono što radimo, pa nam ovo ide lako.

Kako ste postigli dobru ergonomiju 571CK-a?

Htio sam da je sve udobno već na dodir. Nešto kao Xbox ili Playstation kontroler. Iskonski pristaje u vaše ruke. Prilikom dizajniranja komponenti, koristio sam ih satima da vidim hoće li postati iritantne ili teške za korištenje. Okidač je bila moja omiljena komponenta koju sam dizajnirao tako da se osjećam dobro kada ga koristim. Zbog jednostavnosti upotrebe i korisnosti iznenađuje me da ga inače takvi kontroleri nemaju.

Jeste li eksperimentirali s pravim oružjem? Ako jeste, kakvo je bilo vaše iskustvo?

Koristio sam neke airsoft puške, koje su bile izvrsne i volim ih. Moja vlastita airsoft puška bila je M4A1.

Koji je bio najteži problem s kojim ste se susreli dok ste razvijali 571CK?

Nisam imao iskustva s dizajnom proizvoda, pa je to bila najveća prepreka koju je trebalo savladati. Početak je bio vrlo zastrašujući, ali ne postoji drugi način da oživite ono što vam je u glavi. Naučiti stvarati 3D objekte definitivno je bilo najizazovnije i najuzbudljivije iskustvo, poput virtualne gline u kojoj možete stvarati bilo što.

Može li 571CK raditi u AR-u?

571CK se definitivno može koristiti u AR-u. AR je još uvijek u infantilnoj fazi, isto kao i VR. Kad se pojave relativno pristupačni hedseti, želio bih istražiti i to područje.

Kakvi su vam planovi za lansiranje proizvoda? Tražite partnere ili pokrećete crowdfunding kampanju?

Trenutno želimo predstaviti 571CK i arkadnu stranu poslovanja, B2B. U procesu smo organizacije događaja na kojem će se ljudi natjecati jedni protiv drugih, za najveći rezultat, koristeći 571CK i osvojiti super nagrade. Istodobno ćemo tražiti investitore u različitim područjima financiranja. Nakon što budemo imali više pažnje, ponovno ćemo pokrenuti kickstarter kampanju.

Tražite li partnere/radnike/volontere? Kako mogu doći do vas?

Ne tražimo aktivno nikoga tko bi se pridružio, ali ako postoje neki dizajneri oružja ili programeri UE4 VR igara koji bi se željeli uključiti, mogu me kontaktirati putem LinkedIN-a.