Virtualna stvarnost

Vaš posrednik između stvarnog i virtualnog svijeta

Terminologija koja vam je potrebna razumijevanje Metaverzuma

Metaverse pojmovi
Budi posrednik između stvarnog i virtualnog – podijeli članak:

Razumjeti Metaverzum je poprilično komplicirano, tim više jer on zapravo još ne postoji. Velike kompanije poput Epic Games-a, Nvidie, Microsofta, Intela i Facebooka ne prestaju govoriti o metaverzumu i inovacijama koje se događaju u njemu. Paralelno, broj novih riječi koje su potrebne za opisivanje njegovih određenih aspekata sve je veći.

Upravo zbog toga, odlučili smo se pozabaviti tom terminologijom; kako bismo omogućili znatiželjnicima što bolje razumijevanje novog koraka u razvoju interneta.

Definicija metaverzuma

Što čini metaverzum posebnim? Za razliku od suvremenog načina pretraživanja interneta, koji se odvija u 2D na način da scrollate kroz sadržaj i konzumirate ga na ekranu, metaverzum ćete moći doživjeti u 3D. Pomoću VR headsetova i naočala moći ćete se „prošetati“ kroz sadržaj koji vas zanima.

Za sad je nejasno hoće li postojati samo jedan zajednički ili više odvojenih metaverzuma, no čini se da će jedna stvar biti konstantna. Metaverzum će biti nova, imerzivna generacija interneta i pristupati će mu se pomoću tehnologije za virtualnu ili proširenu stvarnost.

Matthew Ball, jedan od pobornika metaverzuma i ulagača u VR tehnologije, čije je pisanje o metaverzumu poprilično utjecalo na Marka Zuckerberga, opisuje metaverzum kao „izravnog nasljednika mobilnog interneta“ i „platformu za provođenje slobodnog vremena, rad i samu egzistenciju“. Neal Stephenson je pisac znanstvene koji je skovao izraz „metaverse“ u svojom popularnoj knjizi Snow Crash. U njoj, metaverzum je ime virtualnog svijeta u kojem pratimo protagonista knjige, prikladno nazvanog Hiro Protagonist.

Upoznajte svog digitalnog blizanca

                Mirrorworld: Mirrorworld svijet je digitalno stvorena imitacija stvarnog svijeta u kojem postoje virtualni blizanci koji predstavljaju stvarne ljude, mjesta i stvari. Mirrorworld svjetovi često se mogu vijdeti u SF žanru, u serijama, filmovima, igrama i drugim fiktivnim djelima. Primjere možemo vidjeti u seriji Stranger Things, filmskom serijalu The Matrix i knjizi i istoimenom filmu Ready Player One. Metaverzum bi mogao biti jedan takav mirrorworld krojen po stvarnom svijetu ili nekom drugom fiktivnom svijetu koji bismo mogli vidjeti, na primjer, u nekoj video igri.

                Skeumorfni dizajn: Ovaj čudni izraz, u suštini, opisuje virtualni svijet u kojem su virtualni objekti napravljeni tako da jako sliče stvarnim objektima. Ovakvi metaverzumi mogu biti vrlo slični stvarnom svijetu, krojeni po izgledu i fizici stvarnog svijeta, no opet ne u potpunosti identični.

                Digitalni blizanac: Digitalni blizanac je virtualna verzija stvarnog objekta ili strukture. Ovaj izraz po prvi put je upotrijebljen 1991. u knjizi Mirror Worlds, Davida Gelerntera. Tehnologiju digitalnih blizanaca prvi put je iskoristila NASA 2010. za simulaciju svemirskih kapsula. Microsoft posebno naglašava potrebu za ovakvom tehnologijom pri izgradnji metaverzuma.

                Avatar: Avatar je vaša virtualna persona; lik koji vas predstavlja u metaverzumu. Avatar može izgledati poput vas, poput nekog lika iz crtića ili na koji god načina ga poželite stvoriti i prikazati drugima.

Snalaženje u metaverzumu

                MMORPG: MMORPG-jevi (massively multyplayer online role-playing game): su interaktivne igre koje čine bazu onoga, za što mnogi smatraju da će biti metaverzum; milijuni ljudi koji se nalaze zajedno na jednom mjestu. Mjestu u kojem mogu igrati igre, graditi stvari, posjećivati virtualne dućane pa čak i ići na koncerte. Neki primjeri ovakvih igara su Fortnite, Roblox, Minecraft i sl.

                Oculus i Horizon virtualne radne sobe: Facebook je 2014. kupio Oculus za 2.3 milijuna dolara. Iako vodeća VR-platforma, Oculus će sada biti vrata za sve one koji žele zaviriti u Facebook-ovu ideju metaverzuma. Također, Facebook je uveo virtualna radne sobe koje je se zovu Horizon Workrooms i funkcioniraju kao VR-a alternativa Zoom-u i sličnim platformama.

                Second Life: Online virtualni svijet stvoren 2003., Second Life je primjer socijalnih iskustava koje može pružiti mteaverse. Iako ne MMORPG u pravom smislu riječi (nije napravljen kao igra), Second Life je i dalje open-world socijalna mreža s avatarima. Metaverzum bi mogao izgledati kao VR verzija Second Life-a.

                Nonfungible token’s (NFT): Blockchain bazirani certifikati autentičnosti digitalnih objekata koje posjedujete i ujedno dokaz da baš vi posjedujete taj objekt. NFT-ovi služe kao dokaz da posjedujete neko virtualno vlasništvo u metaverzumu.